Fancy a cup of tea?



Bilden ovan kanske inte är den bästa, det är jag som har försökt lära mig lite nya saker i Photoshop.

Koppen (plus en till) är köpta på loppis för en mindre slant. Till fick jag även en guldig tekanna.

Perfekt att ha till tea party! För inte bara i Country Living har jag läst om fina tebjudningar utan nu även i Drömhem & Trädgård. Det tillsammans med den macarontrend som råder gör mig inte mindre sugen på att baka mumsiga hallonscones, göra små färskost- & gurksnittar och sippa på lite hett te.

Och macarons såklart. Eller "Ethels nötkakor" som receptet från min Farmor heter. Men de små bakverken får nog ett eget inlägg så småningom.


Mumsiga macarons från Ladurée Bonaparte i Paris


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0