Sommarlov

Mitt senaste blogginlägg hette "Jullov". Och nu är det sommarlov. En hård termin fick mig att pausa flera saker, bland annat bloggandet.

Den här terminen har varit svår, lång och stressig. Men också rolig, lärorik och underbart fin. Eftersom jag är bortskämd med så fina studiekamrater så har vi hittat på en massa skoj mellan tentor och inlämningsuppgifter.

Vi har åkt Lennakatten, en gammal museijärväg som börjar i Uppsala och går öster ut mot fina gamla sommarvillorna kring blanka små sjöar. Starkt rekommenderat för den som har möjlighet!

Vi har även haft sushiafton - där vi rullade våra egna sushi och mumsade i oss. Och så var vi på en fantastisk vårbal på Värmlands nation.

Det här, bland en massa andra saker, har vi gjort den här terminen för att hålla lågan uppe. Det (och en massa koppar te) har fungerat förvånansvärt bra!

Som tur är har jag ju också en fasligt fin familj. Där ibland finns finaste systra mi. Som har turen att bo i Paris. Så i april packade jag min väska och for dit. Även sådant behövs för att bli lycklig och orka.

Efter den här terminen känner jag verkligen att jag har valt rätt. Det är svårt och jobbigt men känslan av att lära sig nya saker som man är intresserad av väger  över. Bara tre år kvar...!

Jag låter det vara osagt om jag bloggar vidare, men en sak som är säker för tillfället är att jag kommer finnas (under svårknäckt pseudonym) på Tre Töser Tänker.

/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0