Digitalt skapande.

En sommar för ungefär 20 år sedan...

 

Datorn har varit en av mina favoritleksaker sedan jag var i treårsåldern.

Jag är kanske ingen expert på datorns uppbyggnad in i minsta detalj, rör mig inte med de bästa datorerna eller är den som spelar de mest avancerade datorspelen. Däremot har jag bestämt mig att de närmaste tre åren fördjupa mig i denna digitala informationsteknologi via studier för att sen kanske ägna resten av mitt liv till att arbeta med dessa små kluriga burkar.

Så efter snart 20 år så kan jag konstatera att jag skulle sakna livet utan dator.
Och visst skulle jag sakna internet.

En dator är ju så mycket mer än bara internet. Mina favoritprogram när jag var mindre (förutom några spel) var Word och Paint. Jag lärde mig skriva rätt tidigt och det tror jag till viss del är datorns förtjänst.

Även om jag nu har PhotoShop så gillar jag ändå gamla fina MS Paint.
Även ur det enkla kan man få fram spännande saker.

Till exempel kan man under en regning dag skapa sig en liten önskeoutfit för en soligare dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0