Konsten att inte plugga.

Det är faktiskt inte så svårt alls. Att låta bli alltså.
Att göra andra saker till viktigare.
Att bara inte göra något alls. (Datorn hjälper dig lätt med detta.)
Att tycka synd om sig själv.
Att övertala sig själv till att man är duktig ändå.

Som nu. Då pluggar jag verkligen inte.
Borde jag? Plugga kan man alltid göra, men jag har ingen deadline inom kort.
Jag har ju varit duktig för jag är klar med tisdagens inlämningsuppgift. Och jag har pluggat fasligt mycket i veckan.

Jag fortsätter nog med att inte göra något alls en stund till.

Stackars mig bär runt på alla dessa böcker dagarna i ända. Och då har sannolikhetsboken inte kommit. Och ormboken får inte alltid följa med.

Haha, jag borde rycka upp mig nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0