När man har tid över.




Så kan man ägna tid åt Wikipedia. Tro't eller ej.


Funktionen "Slumpartikel" är inte helt fel när suget efter att lära sig nya saker kommer.


Vet ni t.ex. vad Qlimax är? Eller vad en Elephantulus är för något? Och vet ni vad Bror Hasselrot ägnade sitt liv åt?
Nej kanske inte. Men det vet jag. Thanks to wikipedia!


Jag läste (eller hörde) någon gång att man inte ska behöva slumpa mer än fem artiklar på Wikipedia innan man finner en artikel relaterad till kristendom.
På engelska wiki alltså. Förr när jag testade så stämde det. Utan att vara långsökt alls.


Idag stämmer det varken på svenska eller engelska Wikipedia. Däremot finner jag en artikel vid namn "Telephone numbers in Serbia".
Så nu måste jag läsa den.


E, pa zdravo!

http://th08.deviantart.net/fs13/300W/f/2007/045/1/3/Wikipedia_On_My_Mind_by_ratfactor.jpg
Bild "Wikipedia on my mind" från ratfactorDeviantart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0