Moget.

Godmorgon.

Tänk att det är måndag. Och jag behövde inte ställa klockan. För jag behövde inte cykla till någon föreläsning. Eller sätta mig för att tentaplugga. Nej. För jag har sommarlov.

Sommarlovet ska välkomnas i afton. Som jag ser framemot det! Det blir även premiär för min nya sommarklänning - en riktig skolavslutningsblåsa.


Men jag nöjer mig nog med en ros.

Igår röstade jag för första gången! Det får mig att känna mig väldigt vuxen faktiskt. Min plan var att härma Andreas (inte i röstningen, utan i HUR man gör: var går jag, vad säger jag, var ska lappen stoppas etc). Men det gjorde jag inte, utan jag klarade det helt själv. Moget må jag säga.

Igår sprang jag runt med kameran och fotade det mesta i lägenheten. Jag gick efter temat "Prickigt eller blommigt".
Min kamera strular tyvärr, men jag lånade Andreas. Nu när jag skulle lägga över bilderna så hittar jag minsann en årskrönika. Minneskortet är inte tömt sedan han köpte kameran, och första kortet är taget 2008-06-13. Åh, vilket underbart år vi har haft. Studenten-återförening, midsommar i Dalarna, varma sommardagar, födelsedagskalas, grillkvällar, lägenheten på Gröna gatan, flytt till VÅR lägenhet, fikastuder och spelkvällar med nyfunna vänner, en perfekt julfest med samma vänner, en konsert i en håla med en världsabäst syster, en overallsfest med studenter från Sveriges alla hörn (näväl, fem orter), en vacker nyårsafton med fina vänner, en skogsentreprenad utan för Enköping, en cykelutflykt till Mälaren och en massa, massa blombilder. Det är ett urval av vad som har fastnat på kort från året. Ett bra år, men andra ord.

Nu ska jag snida ihop en frukost innan sommarstädningen sätter igång.

Hihi, titta vad vi ska äta till frukost
:

/Stina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0