Listigt & flitigt - Eller "Attans vad bra jag är"

Tillbaka vid datorn.

Sedan sist:
- Fredagsmys med syskon och svägerska
- Lörsdagsslapp med Mamma
- På söndagen var det dop för Andreas underbart söta kusin, vi var fotografer.
- Måndagen for vi till Uppsala för att handla, hämta post och titta till vårt lilla hem
- Tisdagen for vi till Gävle igen, jag utforskade det nya Myrorna för första gången. Åt laxpasta :D
- Onsdagen har varit en desto längre historia:

Idag vaknade jag tidigt. Började dagen med att tvätta lite (perfekt väder för att hänga ute). Tre maskiner blev det. Jag städade även på hallen och köket (det får bli Mammas "grattis på den 30e bröllopsdagen"-present).

Sedan åkte jag till mina kära morföräldrar för att gratta Morfar i efterskott. Han fick en musmatta med Linnés linneor på, för han fick en bärbar dator av Mormor. 

Därefter cyklade jag hem, hängde lite tvätt och plockade lite. Nästa anhalt blev Farmor. Jag klöpp hennes gräs och pratade lite med henne innan jag åkte hem igen.

Väl hemma så klippte jag gräset på baksidan (det får bli pappas present). Jag fick även, över telefon, lära mig att göra eld i pannan. Inte så svårt, men nu kan ja't.

Sedan tillät jag mig en liten vila i en kvart när jag talade i telefonen. Därefter svängde jag ihop en kaka. En blåbärskaka som jag just tog ur ugnen. Åååh.

Det var väl allt. Allt jag ville framhäva om min duktiga dag. Nu ska jag äta rester av min favoriträtt, som min favoritsvägerska har lagat: Pasta med sås av majs, morötter och LAX.

Yes box all rajt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0