Frihet.

Idag är sista studentdagen i Gävle. Trevligt värre!
Igår när vi körde genom stan hade Vasakidsen just sparkats ut.

Och i tidiningen är det fullt av en massa töntiga grattis-annonserna. Fast annonser är det väl inte, de ville väl förhoppnivis ha kvar sina små gullegrisungar.

Både i AB och UNT har jag läst om de stackars ungarna som ska bli arbetslösa. Javisst sörru.

Medan de själva kunngör att nu, nu är friheten här. Ha! Jag är inte särskilt gammal och inte särskilt vis (än). Men en sak vet jag. Att den friheten man hade i gymnasiet, den lär dröja ett tag till. Även med en massa läxor så hade man så mycket fritid Och inte heller var man tvungen att gå på varje lektion, varje föreläsning.

"Jag hoppar fysiken för jag fick en klipptid." Ja tjena, kör gärna "Jag skippar mötet för jag fick ett klipptid".

Men jag ska inte vara bitter. Jag är klad. Det är bara två år sedan jag tog studenten. Min frihet nu för tiden är min (vår) lägenhet. Att själva bestämma en massa saker om mitt liv. Att välja vad jag ska bli när jag blir stor. Osv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0