Jullov.

Äntligen! Igår skrev jag i vilket fall den dumma tentan. Jag kunde hälften av uppgifterna vilket gör det lite jobbigt. Alltså inget definitivt om jag klarade den eller inte. Men det visar sig (förhoppningsvis före omtentan bara).

Är det inte typiskt att man vaknar tidigt när man äntligen ska få sova? Så hemskt är det inte ändå. Uppsala är så oerhört fint just nu. Blått, vitt och grått. Fast den trevliga gråa.

Igår efter tentan skulle vi äta på nation för att fira oss själva och jullovet. Det var inte bara vi som ville få ett bord på en nation, sådär sista dagen innan jullovet.
Vi hamnade tillslut (efter lite kylig vandring) på en trevlig italiensk restaurang och vi hade det mycket mysigt. Jag är inte så mycket för tentafester. Något tycker jag man ska göra efter en tenta, men man är rätt matt i huvudet och trött i kroppen efter att ha suttit en fyra fem timmar och tömt sig på all kunskap inom ett visst område. Därför passade det perfekt men mysrestaurang.

Ikväll ska vi ha julfest! Vi hade det förra året och det var ritkigt fint. Jag har hittat så fina vänner här i Uppsala och vi är bra på att ha olika terminsavslutningar och egna sittningar. Väldans trevligt och lagom pretentiöst.

Resterande helg ska jag städa, packa och försöka köpa klart klapparna.

Trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lady Thirty

hej på dig!

du behöver inte cykla upp till slottet för de säljs på turistbyrån vid fyristorg :)



hoppas att du mår bra!

kramelikram

2010-01-25 @ 22:12:23
URL: http://ladythirty.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0